מציאות רבודה ( AR ) , נמצאת איתנו כבר לא מעט שנים אבל עושה רושם שהשנה היא עושה צעד משמעותי לעבר השתלבות בפעילות מוצרית-עיסקית-שווקית .
מדובר בטכנולוגיה העושה שימוש במציאות כפי שהיא ומעליה מאפשרת להניח אובייקטים בזמן אמיתי. שכבת האובייקט הנוספת יכולה להיות אנימציה, מידע , וידאו או כל פורמט אחר המייצר הרחבה של מה שהמשתמש רואה.
אילו שימושים ניתן לעשות בטכנולוגיה הזו ?
- שווק מוצרים באמצעות פרסונליזציה מרחוק
2. שווק עסקים אופליין –
תמרורי דרך, הכוונה, מידע אודות עסקים ומסעדות, מידע אודות יצירות אומנות במוזיאון וכדומה.
3. שווק בנקודת מכירה –
מאפשר אינטראקציה "חיה" בנקודת מכירה תוך כדי העמקת החוויה וניצול הטכנולוגיה בכדי להעניק ללקוח סט של פריטי אינפורמציה לפני קבלת החלת קנייה.
4. אינטראקציה בין צרכנים למותגים באמצעות מגזין או בנקודת מכירה
5. תחום החינוך –
הדרך לגרות חשיבה,מעורבות, התנסות וסקרנות עוברת דרך הוספת שכבה של גירוי ויזואלי מעל שכבת המציאות הקיימת בזמן אמת.
Interactive Learning – יכולה להיות באמצעות הטלפון החכם או בעזרת אמצעים יעודיים.
6. משחקיות משולבת –
מותגים מבינים שהדרך למעורבות (Engagement) צרכנים עוברת דרך משחקיות וחוויות מעוררות הרשאה כמו זו של פוקימון.
שיתופי פעולה בין מותגים לחברות משחקים יעלה מדרגה בעידן של AR.
טכנולוגיית ויישומי מציאות רבודה משנים את תחום המיתוג והדיאלוג בין צרכנים למותגים :
- Data Visualization –
ידוע שהכל מתנקז לבסוף לנושא דאטה. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ויזואליזציה של דאטה לטובת הצרכן ומפעיל היישום.
- Marketing & Product Visualization
הטכנולוגיה הזו מאפשרת להנגיש את המוצר בצורה קרובה למציאות ומעצימה את חווית השלב שלפני רכישה.
- New way of brand storytelling – Experiential
שכבות מגוונות של מידע והתנסות , פותחות למותג אפשרויות ליצירתיות חדשה בשלב סיפור המותג ולהעמיק את הדרך של צרכנים להתחבר למותג ולסביבתו.
- Connecting people and brands by remote events
יישומי המציאות הרבודה מאפשרים למותג לצמצם מרחקים בינו לבין לקוחות פוטנציאליים על ידי יצירת "אירועי מגע ממרחק" – ללא צורך תמידי להביא את הצרכן לנקודת המכירה.
- Mobile device as an enabler
השחקניות הגדולות כבר פיתחו יכולות של מציאות רבודה על גבי הטלפון הנייד שלכם, כך שהפכו את עניין הטכנולוגיה / מכשירים ללא משמעותי.
- Functionality first
התחום הזה – יותר מאשר מגרה לשימוש בגלל ריגוש יוצא דופן ( כמו ב VR ) , יתמקד בתועלות פרקטיות לצרכן – יותר מידע, יותר קל לשימוש והבנה, אפשרויות "מישוש" מוצרים לפני קניה, העצמת חוויית קניה וכדומה. זו הסיבה,לדעתי , שתחום המציאות הרבודה, יהפוך לכלי יעיל ביותר עבור מותגים ומשווקים ואילו תחום המציאות הוירטואלית ( VR ) יהיה כלי פחות שכיח בכל מה שקשור למהלכים שווקיים.
- The new age of live Print
האם יש כאן הזדמנות להחיות במידה מסויימת את תחום הפרינט ? לדעתי כן. בקטנה. במקרים של מגזינים יעודיים שידעו לנצל את הטכנולוגיה הזו בצורה חכמה.
כתיבת תגובה